dijous, 3 de febrer del 2011

Resolució del Síndic de Greuges sobre una usuària del Servei d'Urgències a qui li van exigir que s'expressara en espanyol

Es tracta d'una resolució del Síndic de Greuges pel cas d'una dona de 80
anys, veïna de la ciutat d'Alcoi (l'Alcoià), que va telefonar al Servei
d'Urgències de la Conselleria de Sanitat a fi de demanar assistència
mèdica respecte del seu estat de salut i li van exigir que ho fera en
castellà. Pel fet que és molt possible que aquesta situació es repetisca
en més ocasions, no només en l'àmbit sanitari ni en una situació
d'urgència, és interessant conèixer la resolució al respecte del Síndic
de Greuges. El Síndic conclou que "De conformitat amb tot el que hem
dit, dirigim a la Conselleria de Sanitat i, en concret a la Direcció
General de Qualitat i Atenció al Pacient el sigüent RECORDATORI de
deures legals. Se li recorda l'obligació de garantir que, en els
servicis públics directament dependents de l'Administració pública,
tinguen el suficient coneixement de valencià per a atendre amb
normalitat el servici que tenen encomanat, de manera que no es produïsca
cap discriminació ni exigència de traducció".
Podeu vore el text complet ací:
http://www.elsindic.com/Resoluciones/10301154.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada